Tuesday, July 04, 2006

L'Ultimo Bacio

"L'Ultimo Bacio" isimli italyan filmini izlemeyen insanların adına üzülmeye başlamışsam bir sorun var demek mi oluyor? Evlenmemiş, evlenmiş ama sorunları olan, evlenmiş ancak henüz hiç sorunu olmamış insanların hepsi bu filmi izlemeli bence. Büyük ihtimalle filmi izleyen bayanlar Carlo(Stefano Accorsi)'yu pislik olmakla suçlayacaklar... Ancak sorarım size hiç özgür olmak istediniz mi ? Tamam bu özgürlük değil diye hemen saldırıya geçmeyin... Ya Alberto(Marco Cocci), Marco (Pierfrancesco Favino), Adriano(Giorgio Pasotti)'nun özgürlük mücadelelerine ne demeli... Onların yaptığı da mı özgürlük değil bayanlar? İyi tamam, her şeyi siz bilirsiniz... Anlamayın zaten erkek tarafını hiç bir zaman... Not: Yukarıdaki video filmin sountrackinin klibi...

11 yorum:

bi'havalarbi'seyler said...

Ya filmin sonunu izleyememiştim, video'dan anladığım kadarıyla tekrar çocuğunun annesine dönüyor Carlo di mi?

Burada dikkatinizi çekmek istediğim kadının aldatmasıyla erkeğin aldatması arasındaki çizginin kaldırılmış olması.

O yüzden ne feminist bir film, ne de ataerkil yapının ürünü diye nitelendirebileceğim bir film. Bu açıdan filmden epey hoşlandım. Bir tarafta kadın, hayatını paylaşmaya başladığı, geleceğini birlikte çizdiği adam tarafından aldatılırken diğer yanda aldatılan kadının, yılların altında yorulmuş eşi tarafından eskiden sahip olduğu ilgi ve alakayı kaybedince eşini aldatmak "mecburiyeti" içinde kıvranan annesi..

Filmde bu çelişki çerçevesinde anne-kız, anne-baba, karı-koca, sevgili-eş, ve "öteki" kavramlarına değinme öyle içiçe olmuş ancak bir o kadar da birbirinden ayrı tutulmuş ki yönetmenini taktir etmemek elde değil. Nitekim ödüllü film olması da tesadüf değil.

Bu blog vesilesiye de kısa bir film eleştiris yaptım, teşekkür ederim noktasiz virgül.. Eğer filmin sonunu yanlış anlamışsam beni bilgilendirin lütfen. Çok merak ediyorum ve sonunu izleyemediğime yanıyorum.

blacklebron said...

bende bu filmin evde ikna çabaları kısmını izleyebildim .. ordan homurdanmalar duyuyorum .. ama napiyim ya fazla vaktim yoqtu öööyle bi bakiyim dedim ..
ana fikir çıkaramıycam bu konudan .. ama filmdeki kızın anne ve babası çoq özveriliydiler .. kızları aldatılmış dahi olsa çocuğu bir kalemde silip atmamaları olgunluk göstergesi ..
Sevgiler .. stop (:

bi'havalarbi'seyler said...

hımm.. lebron 23:), yorumundan yaptığım çıkarım da kızın aldatıldığını öğrendiği ama ayrılmadıklarını gösteriyor. hımm.. puzzle yavaş yavaş tamamlanıyor.. bir iki yorum sonra filmin sonunu tamamen çözerim artık :D

ibeking said...

ben izlemiştim bu filmi hemde 2 kere...evlilik, bekarlık, ilişkiler hepsinden var bu filmde.ne siyah ne beyaz griler vardı bu filmde...

vintage biscuit said...

hahahaa
ya genclerrr
bi erkekle bi kadinin birbirini anlamasina imkan ihtimal olamaz
VENUS VE MARS
ayri yiz ama beraber olmaliyiz
zit olmaliyizzzz
kimse kimseyi anlamasinnnnn
daha esrarengizzz

U'ur said...

büsküüt doru demiş bencede, ayrıyız ama beraber olmalıyız :)

NoktasizvirguL said...

@ömürcek: "Filmde bu çelişki çerçevesinde anne-kız, anne-baba, karı-koca, sevgili-eş, ve "öteki" kavramlarına değinme öyle içiçe olmuş ancak bir o kadar da birbirinden ayrı tutulmuş ki yönetmenini taktir etmemek elde değil. Nitekim ödüllü film olması da tesadüf değil. "

Bir insan bu kadar mı güel özetler filmi... Yorumunuzdan ötürü ben teşkkür ederim asıl :)Sonunu söylemek isterdim ama belki TVde bir daha verilir, zevki kaçmasın söylemeyeceğim :)

@23.lebron: Filmde ikna sahnesi çok ateşliydi, geleceğe dair hayaller, bizim ufaklığın şirinliği filan çok tatlıydı. Beni filmde en çok 3 arkadaşın özgürlük hayalleri etkiledi, çünkü onlar benim de hayallerimde yer alıyor...

@ibeking: Keşke benim de bir kez daha izleme şansım olsa :(

@püsküvüt: anlamamak esrarengizlik, ancak filmin sonunda kadın adama karşı anlayışlı davranmasaydı ne olacaktı, ufak bir hata yüzünden güzelim ilişkileri suya düşecekti... Bizim demek istediğiiz anlayış bu püsküvütcüm :)

@u'ur: Ayrıyız ve beraber olmalıyız, zaten aynı olursak genellde sıkılıyoruz birbirimizden ve ayrılıyoruz...

Sera said...

ben izleyemedim. merak ettim bu yazıyı okuyunca da.

NoktasizvirguL said...

@potansiyelarıza: o misafirler yok mu o misafirler... Hayatım boyunca misafir çoçukları kabuslarımı süsledi...

Tüm oyuncak arabalarımı bozuyorlardı :(

@sera: wallahi reklam da almadım, para da kazanmıyorum, ama bak ilgi uyandırdık filme ne güzel :D

@peace: tabiki meteor gelicek zaten, norveç izlemedi bak ne oldu onlara :P :P

vintage biscuit said...

SONUC : GONULLER BIR OLSUN :)

NoktasizvirguL said...

evet evet evet :) :)