Wednesday, April 19, 2006

Orta Dünyada Hobitler Elfler İnsanlar ve Büyücülerle Birlikte Bir Konser

Tam olarak hatırlamıyorum ama sanırım ilkokul 8. sınıf dönem arasında elime almıştım evde bulduğum güzel kapaklı kitabı. Ailemden ilk tepki kişiler çok karışık boşver okuma olmuştu. Ama ben umursamadım ve başlamıştım. Cidden de kişileri öğrenmek epey zaman almıştı ama kişileri çözdüğümde o yüzüğün o şirin hobitlerin uzun kulaklı ve bilhassa dişi olanlarını çok sevdiğim elflerin dünyası bana mükemmel gelmişti... LGS ye hazırlanmam gerekirken boş bulduğum her vakitte J.R.R Tolkien'in kitabına sarılıyordum... Filimleri yayınlanmaya başladığında ben 2. kitabı bitiriyordum. Arkadaş çevremden hep aynı tepkiler gelmişti. "Neden okuyorsun ki nasıl olsa onun da filmi yapılacak o zaman izlersin başka kitaplar oku..." Verdiğim cevap ise hep aynıydı "Bu sayfalardan birşeyler okumanın tadı ile vizyondan izlemenin tadı hiç bir olur mu? " Kitabını okuduğum halde oyuncu kadrosunun kalitesi ve filme gelen müthiş övgüler sebebiyle filme gitmeye karar vermiştim... Filme gittim. Tabiki de konuyu müziğe bağlayabilmek için müzikleri dikkatimi çekmişti demeyeceğim... Çünkü filmin konusu ve görüntüleri o kadar güzeldi ki müziğine hiç dikkat edemedim... Ama sonradan internetten öğrendim ki müzikleri çok güzelmiş... Hatta öğrendim ki sadece soundtrack'larla sınırlı değilmiş Yüzüklerin Efendisi için yapılan müzikler... ( ohh be bi an konuyu bağlayamayacağım sandım ) Hatta J.R.R Tolkien'in "Yüzüklerin Efendisi" ve "Silmarillion" gibi romanlarını konu alan şarkı sözleriyle tanınan gruplar da var. İşte konserini sizlere tanıtacağım gruplardan biri de Yürüklerin Efendisi ile birlikte ünlenme şansı bulmuş bir grup... "Blind Guardian"Gelelim esas haberimize alman heavy metal devi Blind Guardian, 14 Mayıs 2006 tarihinde Refresh the Venue Açık Hava sahnesinde bir kez daha Türk müzikseverlerle buluşacak. Blind Guardian 2002 yılında çıkardığı "A Night At The Opera" albümü sonrası çıktığı dünya turu dahilinde Türkiye'de ilk kez 28 Eylül 2002 tarihinde Bostancı Gösteri Merkezi'nde sahne aldı ve Orta Dünya atmosferine bürünmüş 4000 hayranına muhteşem bir konser verdi. Bu konserde gösterdiği üstün performans Türk fanlarının hafızalarına kazındı. Blind Guardian "A Night At The Opera" albümü sonrası alışık olduğumuz bir sessizliğe büründü. Fakat bu sefer fanlar eskisi kadar sabırlı değildi. Hayranlarından gelen tepkiler üzerine resmi web sayfaları www.blind-guardian.com 'a açıklamaya yapan grubun vokalisti Hansi Kursch "Blind Guardian istenilene göre hareket etmez sadece kendi istediği ve hissettiği zaman en iyisini yapar." şeklinde bir açıklama yapmak zorunda kaldı. Grubun davulcusu Thomen Stauch 2004 yılında gruptan ayrıldı ve yerine genç yetenek Frederik Ehmke dahil oldu. 2005 yılında ise grup yıllardır çalıştığı plak firması Virgin Records ile yollarını ayırdı ve Almanya^'nın en büyük Rock/Metal plak firması olarak kabul edilen Nuclear Blast ile yeni albüm için anlaştı. Grubun henüz ismi açıklanmayan fakat daha önceki albümler gibi dinamik, enerjik, güçlü, sert ve yüksek melodiye sahip 8. stüdyo albümü 2006 Ağustos ayında piyasaya çıkacak. Yeni albüm öncesi 24 Şubat 2006 tarihinde "FLY" isimli mini-CD'sini yayınlayan Blind Guardian henüz yeni albümü çıkmadan başlayacağı dünya turu kapsamındaki 3. konserini 14 Mayıs 2006 Pazar günü İstanbul Refresh the Venue'de verecek. Yeni albümünden parçaların yanı sıra grubun tüm albümlerinden oluşacak uzun bir set listesiyle ve iki buçuk saatlik performansı ile karşımızda olacak. Grup kadrosu: Hansi Kürsch - Vocal André Olbrich - Gitar Marcus Siepen - Gitar Frederik Ehmke - Davul Bu arada unutmadan konserin yerini tarihini bilet fiyatlarını falan da belirteyim... Blind Guardian Tarih : 14 Mayıs Pazar 19:00 Bilet Fiyatları : 42,50 YTL - Normal - 80 YTL - VIP

0 yorum: