Wednesday, April 19, 2006

"Elli Parça"dan bir sözü tuttu... Şimdi önümüzdeki sözlere bakacağız...

Merdiven üstünde duran kadınlardı yanılmıyorsam kitabın kapağındaki o ilgi çekici resim. Dediğim gibi daha kapağından ilgimi çekmiş ve hemen hakkında birşeyler bulmaya çalışmıştım Murathan Mungan'ın. Bulduğum her üç bilginin birinde o adam hakkında şöyle böyle diyorlardı. Çok şaşırmıştım. Yazdığı yazılar bu kadar güzel bu kadar romantik olan bir insan nasıl öyle biri olabilir diye epey kafa yormuştum... Tabiki benim kafa yormam adamın kişiliği üzerinde tesir göstermedi. Ben de her kim olursa olsun beni yazdıkları ilgilendirir diye düşünmeye başladım ve Murathan Mungan imzasını gördüğüm her yazıya sarıldım.Ve Murathan Mungan, bugüne kadar yazdığı, bilinen, bilinmeyen, bestelenmiş ya da gün ışığına çıkmamış tüm şarkı sözlerini “Söz Vermiş Şarkılar” başlığı altında kitaplaştırdı.Sanatçının bazı şarkı sözleri, geçtiğimiz yıl yayımlanan “Elli parça” kitabı içinde “Belki Birkaç Şarkı” başlığı altında yer almıştı.Gelecekte yayınlamayı düşündüğü kitapların parçalarından oluşan "Elli Parça" adlı eserinde okura vermiş olduğu sözü "Söz Vermiş Şarkılar" adlı eserinde yerine getiriyor. Sözlerini Murathan Mungan’ın yazdığı on sekiz şarkıdan oluşan, Türkiye’nin önemli şarkıcı ve toplulukları tarafından seslendirilen Söz Vermiş Şarkılar adlı müzik albümünde yer alanlar da dahil olmak üzere, toplam seksen iki şarkı sözünün yer aldığı kitap, kendi içinde yedi bölümden oluşuyor: Gecenin Sert Sesleri, Aşk Tesadüfleri Sever, Kullanılmış Şarkılar, Komşunun Şarkıları, Beklemiş Sözler, Şarkıcı Kız Kezban’ın Önlenebilir Tırmanışı, Söz Vermiş Şarkılar. Murathan Mungan’ın bugüne dek hiç sahnelenmemiş müzikali “Şarkıcı Kız Kezban’ın Önlenebilir Tırmanışı” adlı oyununu oluşturan on yedi şarkının tamamı ilk kez bu kitapta yayımlanıyor. Böylelikle, “İstersen Hiç Başlamasın”, “Çember” ve “Otel Odaları” gibi şarkılarını bildiğimiz bu müzikalin, diğer şarkılarını da öğrenmiş oluyoruz.

Her bölümün başında, o bölümdeki şarkılarla ilgili açıklama yazılarının yer aldığı kitabın sonunda, meraklıları için hazırlanmış yazılar, notlar, diskografi, dergi ve kitaplara ilişkin yayım listesi yer alıyor.

Bir tek sözcüğün dışında küçük harfin hiç kullanılmadığı, 45’lik plak formatında tasarlanan, 132 sayfadan oluşan ve Metis Yayınları tarafından yayımlanan kitabın tasarımı, Zebra Design Factory’den Ali Gürevin’e ait. Kaynaklar: WwW.MuratHanMunGan.CoM WwW.KurcaliYorum.CoM Derken LayZee Teoman - Ağır Kapı çalıyordu...

7 yorum:

MeliS said...

selam kullandigin font cok kucuk okutmuyor pek, yorumunu yapmak istedim.

NoktasizvirguL said...

Teşekkür etmek istedim ben de...

Ama bloğunu profilinde bulamayınca hevesim kursağımda kaldı :(

Neyse artık eğer bir daha girersen buloğuma buradan ettiğim teşekkürü görürsün...


Teşekkür ederim.
Dikkate alacağım. Bundan sonra fontumu büyük tutacağım :)

Saygılar..

MeliS said...

buyurun buradan yakin:

http://corneliancherry.blogspot.com :))

NoktasizvirguL said...

Ama ama ama ama ama ....

Profilinizde yoktu :(

Neyse edindim ya adresinizi bana yeter.

Bu arada blogumun ilk resmi comment i sizden geldi... Bn ilklere önem veririm teşekkürler...

MeliS said...

ne demek efenim

nimetin.blogspot.com said...

du bi inceleyim senin blogu:))

nimet

NoktasizvirguL said...

Daha yeniyim efendim...

Ama benim için bir onur olur sizin incelemeniz...

LayZee
Yeni yazılar yazmak için heveslendi...