Sunday, August 24, 2008

The Reverse Engineer

 Hey sen, evet evet oradaki. İnsanlar hayatım boyunca benim yazdıklarımı okuduklarını idaa ettiler. Bense hiçbir zaman inanmadım. Nerden anlıyorsun diyeceksin. Ve ben de sana ne ulan diyeceğim. Hayat ne kadar bastırırsa bastırsın, insanların inandıkları birşeyler vardır. Müslümanlık, Hristiyanlık, Yahudilik gibi... Ama bu biraz farklı. Nasıl diyeyim ben sana sapkanın içinden tavşan çıkarıyorum senin için diyorum, sense önceden koydun oraya dimi yazık o hayvana diyorsun. Bakış açılarımız farklı bir defa sevgilim. Sen tavşanın orda olduğuna ve iyi olduğuna inanmak istiyorsun, bense birgün sana ciden şapkaya önceden tavşan koymadığımı açıklayabilmek. İşler biraz karıştı bu günlerde... Bana hayatım deme, ben senin nasıl hayatın oalbilirim ki? Ne yani ben yanında yokken kendini hibernate mi ediyorsun? 

 Hayata tersten yaklaşmayı öğrendim bu günlerde, nasıl diyeyim "Engineer" dediğimiz mühendisler birşeyleri birleştirip insanların işine yarıyacak başka birşeyler oluşturuyorlar ya, işte ben biraz tersten yaklaşıyorum yaklaşık 1 aydır. Yani "Engineer"ler (ki bana ilk okulda araba tamircisi diye öğretilmişti) birşeyleri oluşturuyor ve bana veriyorlar, ben sadece sonuca bakarak malzemelerini anlamaya çalışıyorum. Hatırlarsın, hani seninle bir gün biryerlerde yemek yemiştik, sen "ben bu yemeğin aynısını yaparım, çok kolay!" demiştin. Ben de "Hadi ordan seni salak, hemen de anladın ya içinde ne olduğunu..." demiştim içimden ve gülümsemiştim. İşte aslında sen onu yapabiliyormuşsun, ben de ".Exe"si verilen kodun "Source Koduna" iniyorum. Anlayacağın sevgilim bunlar derin konular, bak sen pek okumaz, bilmez, görmez, anlamazsın benim gözümde. O yüzden sen ne dersen be ben senin dediğini kabul etmeyeceğim, bana kabul etmek ters, sevgilim!

 Sevgilim ???
 Bak yine anlamadan dinlemeden gitmiş yine, anlamaz ki dinlese de....

______

Anne ben reverse engineer oldum =))



6 yorum:

birbilen said...

Sen zaten her zaman reverseidin amma şimdi bir engineer olmuşsun buradan anladığım tek bir şey var. Aha şimdi tezeği avuçladık... Patlayan bize patlayacak....

NoktasizvirguL said...

Hadi bakalım şimdi bana bir program yazıp gösterin .exe'sini. Nasıl yapaıp piyasaya sürüyorum aynısını :D :D

birbilen said...

bırak şimdi çakal piyasa da zaten senle benim program savaşımızı bekliyor:D

dide said...

şapkadan çıkarılan tavşan, önceden şapkaya saklanan tavşan.
süper bi bakış açısı farkı. işte bütün problem bu azizim.

NoktasizvirguL said...

Azizim o değil de bakış açısı bence şu camların belli bir açı ile baktığında ayna gibi oluyor ya ordan geliyor, veya şu kırık çay kaşığı davası, veya kalem. Gerçi kalemin çay bardağında ne işi var? Gerçi çay bardağında niye deney yapıyoruz?

Boşver sen bunları, sen mesajı aldın :)

dide said...

aldım aldım :)